اموزش, یخچال

کد های خطا یا ارور یخچال های دوو

کد های خطا یا ارور یخچال های دوو

در صورتی که بر روی صفحه نمایشگر یخچال دوو خود کد خطا را مشاهده نمودید، بهتر است هرچه سریعتر برای رفع ارور یا کد خطا اقدامات لازمه را انجام دهید. در بعضی مواقع ارور نمایش داده شده بر روی صفحه یخچال ساید بای ساید دوو، تنها به ایراد موقتی دستگاه اشاره داشته و شما می توانید با انجام اقداماتی کوچک، ایراد را برطرف نموده و ارور یا خطا را از صفحه نمایش یخچال فریزر دوو خود پاک نمایید. در این مواقع دانستن معنی کد خطا و چگونگی نحوه برطرف نمودن ارور یخچال دوو بسیار مفید خواهد بود.

اما دسته دیگری از خطاهای یخچال های ساید دوو به وجود مشکلی پیچیده تر اشاره می کنند، که در این مواقع برای برطرف نمودن خطا لازم است حتما با افراد متخصص، که در زمینه تعمیرات یخچال و ساید بای ساید تجربه و دانش کافی دارند، تماس بگیرید.

در صورتی که برای یخچال دوو مدل 660p شما و یا سایر مدل ها مشکلی پیش آمده، و یا اروری بر روی صفحه نمایشگر آن ظاهر شده است که از معنای آن اطلاع ندارید در این مواقع دفترچه راهنمای یخچال دوو که حاوی معانی کدهای خطا و اطلاعاتی در رابطه با عیب یابی یخچال های دوو می باشد، بسیار مفید خواهد بود.

کد خطا F1

دلالت بر مشکل سنسور فریزر دارد. علت بروز خطا ایراد در سنسور فریزر یخچال، قطع بودن اتصالات و یا اتصال کوتاه در مدار است. این سنسور، سنسور کمپرسور یا فن فریزر را کنترل می کند که 25 دقیقه روشن و 25 دقیقه خاموش می شود. اگر سنسور فریزر سالم باشد، خطا بصورت خود به خود برطرف می شود.

کد خطا r1

مشکل در سنسور یخچال وجود دارد. علت خطا می تواند خرابی سنسور، قطع بودن سیم ها و یا اتصال کوتاه در مدار باشد. سنسور شرایط دمای محیط را کنترل می کند. اگر سنسور یخچال سالم باشد، خطا بصورت خود به خود برطرف می گردد.

کد خطا یا ارور rt

این ارور به سنسور دمایی یخچال مربوط است. خرابی سنسور، قطعی سیم و یا اتصال کوتاه می توانند دلایل احتمالی بروز خطا باشند. این سنسور عملکرد عادی دستگاه را کنترل می نماید.

کد خطا d1

ایراد در سنسور دیفراست وجود دارد. خرابی خود سنسور، قطع بودن سیم ها و یا اتصال کوتاه در مدار دلیل بروز خطا می باشند. سنسور، محدودیت زمانی 30 دقیقه ای دیفراست را کنترل می کند. در صورتی که سنسور دیفراست ایرادی نداشته باشد، خود به خود ارور برطرف می گردد.

کد خطا dr

این خطا به باز بودن درب یخچال مربوط است. همچنین ممکن است هر یک از ارورهای dF، dR و dH بر روی نمایشگر نشان داده شوند که به ترتیب خطای باز بودن درب فریزر، درب یخچال و درب هوم بار را گزارش می کنند. این ارورها در حالتی که درب بیش از 1 دقیقه باز مانده باشد، نشان داده می شود. همچنین سوئیچ قفل درب باید بررسی گردد.

کد خطا C1

این ارور به برنامه غیر عادی مرتبط است. در صورتی که کمپرسور بیش از 3 ساعت کار کند در حالیکه دمای سنسور دیفراست بیش از 5- درجه باشد. هر گاه دما به زیر 5- درجه سانتیگراد برسد، ارور محو می گردد.

کد خطا F3

این ارور به بازگشت به حالت عادی پس از دیفراست مربوط است. در صورتی که درب بیش از یک دقیقه باز باشد. احتمالا میکروسوئیچ درب معیوب است و باید تعویض گردد.

کد خطا d2

این خطا مربوط به حالت اجباری دیفراست برای A/C می باشد. ابتدا دستگاه را بر روی حالت قفل باز قرار دهید. سپس دکمه تنظیم یخچال را 5 بار فشار دهید در حالی که دکمه تنظیم فریزر را بطور همزمان فشار می دهید. در صورتی که دمای سنسور دیفراست بالاتر از 10 درجه باشد، حالت اجباری دیفراست برای A/C به اتمام می رسد.

کد خطا E1

این خطا مربوط به سنسور یخ سازی می باشد. دلیل بروز آن خرابی سنسور و یا قطعی سیم یا اتصال کوتاه در مدار سنسور می باشد.

کد خطا EF

خطای مورد نظر به سنسور جریان مرتبط است. هرگاه پس از گذشت مدت زمانی، جریان یا پالسی از طرف یخچال تشخیص داده نشود، یا مقدار آن زیر 10 واحد باشد و درحالیکه شیر تامین آب باز باشد، ارور نمایش داده می شود.

کد خطا Et

این ارور مربوط به سنسور توازن یخچال است. در صورت خرابی، تعویض سنسور می بایست انجام گیرد.

کد خطا E9

این ارور به خطای تامین آب اشاره دارد.

کد خطا EA

این ارور به خطای یخ سازی و انداختن پیوسته آن اشاره دارد. هنگامی که 3 بار متوالی افتادن یخ تشخیص داده می شود. در این حالت سنسور SW نیز خطا می دهد که می بایست بخش یخ سازی را متوقف کنید. در حالتی که سنسور SW به حالت عادی بازگشته، دکمه پاور را فشار داده و این بخش را ریست نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *