اموزش, کولر گازی

نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی

نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی

شستشوی پنل داخلی کولر گازی یکی از ضروری ترین اقداماتی بوده که در سرویس استفاده سالیانه از کولر باید به آن توجه ویژه داشت. کولر گازی، در حالتی که پره ‌ها، فیلترها و کویل های تمیزی داشته باشد، بسیار با کیفیت ‌تر و بهتر عمل می‌کند و جریان هوای مناسب‌ تری نسبت به محیط ایجاد می‌کند. هنگامی که احساس می‌کنید کیفیت هوای خنک یا گرم نشات گرفته از کولر اسپیلت، مانند قبل نیست، وقت شستشوی درست و اصولی پنل کولر گازی شماست.

عمر مفید تمامی لوازم خانگی ها به نحوه استفاده شما از آن‌ها و و نگهداری صحیح وابسته است. انجام سرویس کولر گازی راندمان کولر گازی و میزان سرمادهی آن را بهبود بخشیده و در نهایت با در بهینه سازی مصرف انرژی خصوصا برق تاثیر بسزایی دارد. یکی از مهمترین مراحل سرویس کردن کولر گازی شستشوی پنل داخلی آن است.

چرا پنل داخلی کولر گازی آلوده می شود؟

آلودگی کولر گازی به عوامل مختلف بسیار زیادی بستگی دارد و یکی از این عوامل محل نصب کولر گازی است. اگر کولرگازی در محلی قرار گرفته که رفت و آمد در آن زیاد است و یا کولر گازی در مسیر جریان باد یا گرد و غبار نصب شده به مراتب آلودگی در آن به مرور زمان بیشتر می‌شود.

امروزه وسایل خاصی با عنوان کاور شستشوی کولر اسپیلت گازی با تجهیزاتی مثل طناب برای تنظیم فیت شدن دهنه کولر, دارای لوله اتصال برای خروج آب، کوچک و کم جا برای جا به جایی راحت تولید و ارائه داده می‌شود.  این قبیل تجهیزات تا حد زیادی  نحوه شستشوی پنل داخلی کولر اسپلیت را سهولت بخشیده و امکان انجام این کار در منزل را فراهم کرده است.

مراحل شستشوی پنل داخلی کولر گازی در حالت نصب

نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی

نحوه شستشوی پنل داخلی کولر گازی

۱: قطع کردن برق کولر گازی

برای شستشوی پنل داخلی یا همان اواپراتور ابتدا برق اصلی ورودی کولر گازی را از فیوز مینیاتوری قطع کنید و مطمئن شوید که برق کولر گازی قطع شده است.

۲: باز کردن قاب پنل

ابتدا درب روی فیلتر ها را باز کنید و کامل درب را بیرون بکشید و بعد فیلتر ها را خارج کنید، سپس پیچ های قاب اصلی را باز کنید و زبانه خارها را از بالا و پایین آزاد کنید و تا قاب را پتوامید کامل از روی اواپراتور درآورید.

۳: نصب یک کاور آبریز

یک کاور آبریز که از قبل خریداری کرده اید را به صورت صحیح نصب کنید، توجه داشته باشید که کاور از پشت به دیوار چسبده باشد و لبه آن زیر پنل قرار بگیرد تا آب شستشو به دیوار آسیب نرساند.

۴: شستشوی اواپراتور

مواظب باشید که سمت راست پنل سیستم برق و برد الکترونیکی نصب شده و به هیچ عنوان حتی یک قطره آب نباید با آن محل برخورد داشته باشد برای اطمینان بیشتر قبل از آبپاشی و شستشو، آنجا را با پلاستیک و چسب کاملا بپوشانید. حالا میتوانید با یک آبپاش و یا بخارشور اواپراتور را بشورید.

برای تمیز کردن پنل داخلی کولر گازی با استفاده از اسپری ‌های چربی پاک کن، ابتدا باید روی کویل ‌ها اسپری پاشیده و حدود یک ساعت صبر کنید تا چربی ها کاملاً شسته و نرم شوند، یک ساعت بعد با استفاده از بخار شور روی کویل‌ها آب بپاشید و در نهایت با استفاده از برس نرم آن ها را کاملاً تمیز نمایید. استفاده از بخار شور باعث می شود کویل ها تمیز شده و براق شوند.

در نهایت سنسور و سپس فیلتر را مانند قبل سر جای خود محکم کنید و درب پنل را ببندید. دقت کنید که فیلترها کاملا خشک شده باشند و تمام قطعات را درست سر جایشان قرار دهید. بعد ار سرویس کولر گازی، اگر آن را به خوبی انجام داده باشید وقتی به کویل‌ ها نگاه می‌کنید، متوجه تفاوت آنها می‌شوید که کاملا سفید و تمیز شده‌اند. پس از شستن پنل داخلی کولر گازی، حدود 30 الی 60 دقیقه صبر کنید و سپس آن را روشن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *