اموزش

بهترین و آسان ترین روش شستشوی کندانسور کولز گازی

کولر گازی

شستشوی کندانسور کولر گازی در بالا بردن بازده کولر، میزان سرمادهی و کاهش هزینه های برق تاثیر به سزایی خواهد داشت که در این مطلب به روش شستشوی صحیح کندانسور اشاره می کنیم. قبل از شستشو باید نکات ایمنی از جمله قطع کردن جریان برق و… را رعایت کنید تا در هنگام شستشوی کندانسور کولر گازی دچار حادثه نشوید.

نحوه صحیح شستشوی کندانسور کولر گازی

برای شستشوی کندانسور کولر گازی می توانید از یک کارواش خانگی استفاده کنید و بخش های پشتی و کناره های کنداسور یا همان پنل خارجی کندانسور را کاملا تمییز نمایید. اگر کارواش خانگی ندارید می توانید از یک شیلنگ با آب پر فشار استفاده کنید و کندانسور را شستشو دهید تا هیچ اثری از کثیفی بر روی آن باقی نماند.

قبل از شستشو درب بالایی کندانسور را باز کرده و تمام فین (کویل) را شستشو دهید، اگر توسط کارواش اقدام به شستشوی کندانسور کولر گازی خود کرده اید حتما توجه داشته باشید که آب را به صورت اریب و با فشار به سمت فین های دستگاه بگیرید چراکه اگر این فین ها روی هم قرار بگیرند یا خم بشوند، آسیب بزرگی به کولر گازی خود وارد کرده اید. پس در انجام این کار نهایت دقت را داشته باشید.

بعد از شستشو کویل، اقدام به تمیز کردن جعبه برق کنار آن نماید و تمام خاک ها و آلودگی ها را از روی آن پاک کنید و تمام پیچ های آن را با پیچ گوشتی سفت نمایید. در هنگام شستشوی کندانسور کولر گازی نگران موتور فن بیرونی نباشید چراکه کاملا عایق می باشد و دچار مشکل نخواهید شد. شستشو را تا زمانی ادامه دهید که کندانسور عاری از هرگونه آلودگی شده باشد. سپس درب کندانسور را به حالت اول بسته و پیچ های آن را محکم کنید، محکم بودن این پیچ ها سبب می شود تا هنگام روشن بودن کولر گازی هیچ گونه صدای اضافی از کولر تولید نشود.

کولر گازی

نکته

بعد از اتمام شستشو بهتر است تا یک الی دو ساعت کولر را روشن نکنید بعد از گذشت این زمان می توانید کولر را روشن نمایید.
همین کارهای به‌ظاهر ساده در سرویس اسپیلت می‌تواند تا حد بسیار بالایی از خرابی کولر در فصل زمستان جلوگیری کرده و شمارا از پرداخت هزینه برق اضافی و هزینه تعمیرکار معاف کند . اگر فصلی است که کولرگازی را لازم ندارید بهتر است دستگاه را با برزنت و یا پلاستیک های ضخیم عایق کنید تا از ورود گردوغبار به داخل دستگاه جلوگیری کنید. شما می توانید پره های کولرگازی را با اسپری پراکسید هیدروژن تمیز کنید.

منبع : kiasaram.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *