گاز مبرد هانیول

گاز مبرد هانیول

هانیول

کمپانی هانیول HONEYWELL یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین تولید کنندگان گاز های برودتی در جهان می باشد. کمپانی هانیول مجموعه ای چند ملیتی است و دفتر مرکزی این شرکت در کشور آمریکا واقع شده است و محصولات گاز فریون هانویل در کشور های ژاپن، چین و هند نیز تولید و به بازار عرضه می شود. گاز مبرد هانیول ، گاز R22 هانیول ، گاز مبرد R134 هانیول و سایر گاز های رایج و همچنین گاز های دوست دار محیط زیست و لایه اوزن می باشد. با کیفیت ترین و خالص ترین گاز برودتی که در حال حاضر می توانیم پیشنهاد کنیم، همین گاز مبرد هانیول است

کمپانی سازنده گاز مبرد هانیول جزو متعهد ترین کمپانی های ساخت گاز مبرد در جهان در زمینه حفاظفت از محیط زیست می باشد و از این رو تیم تحقیقاتی این کمپانی معظم اقدام به تولید انواع گاز های برودتی مدرن نموده است تا با این کار سهم زیادی از گاز های مضر برای لایه اوزن و گرمایش زمین را از چرخه مصرف خارج سازد. یکی از بزرگترین اهداف شرکت هانیول ارائه مبرد های جدید مبتنی بر نسل چهارم مبردها HFO (هیدرفلوئورولفین) که ایمن تر بوده و گرمایش کمتری برای کره زمین ایجاد می کند و همچنین از بین بردن مبرد های قدیمی مبتنی بر CFC و  HCFC می باشد.

هانیول
لوگو کمپانی هانیول

در این مطلب میخوانید

کاربرد های گاز هانیول

گاز های جدید هانیول سازگاری کامل جهت رتروفیت و تعویض با گاز های cfc و hcfc می باشد.

تبرید و سرمایش تجاری

تهویه مطبوع خانگی

تهویه مطبوع تجاری و صنعتی

کولر ماشین

سردخانه های کوچک ، متوسط و بزرگ

محصولات هانیول

هانیول HONEYWELL تولیدات متنوعی از جمله گاز R22 هانیول و… را در لیست محصولات خود گنجانده است، گاز های هانیول تماما طبق استاندارد های بین المللی و با درجه خلوص بالا تولید و به بازار ارائه می گردد.

گاز هانیول CFCs شامل گاز های R11 ، R12 ،  R113 ، R114 و…

گاز هانیول HCFCs شامل گاز های R124A ، گاز R22 هانیول ، R409A و…

گاز فریون هانیول شامل R404A ، R134A ، R408A ، R508B و…

گاز هانیول مدل HFOs

گاز مبرد هانیول مدل HFO BELENDS

گاز R134a با فرمول شیمیایی CH2FCF3، یکی از پرکاربرد ترین ترکیبات دسته‌ ی هالوآلکان‌ها می‌ باشد. این گاز فریونی خواص ترمودینامیکی نزدیکی به گاز R12 دارد. تولید گاز R12 در سال 1996 به دلایل زیست محیطی مانند گرمایش زمین و تخریب لایه اوزون متوقف شد و پس از آن، گاز مبرد R134a به عنوان جایگزین گاز R12 در کاربرد های مختلف تهویه مطبوع و تبرید در نظر گرفته شد. این گاز غیرسمی و بی‌ رنگ می‌ باشد.

گاز مبرد فریون R134a هانیول Honywell
گاز مبرد فریون R134a هانیول Honeywell

استفاده‌ ی کاربرد های داخلی مانند لوازم خانگی

استفاده در چیلر های بسیار بزرگ

استفاده در تجهیزات خنک کننده‌ خودرو

استفاده‌ سیکل تبریدِ دما بالا و دما متوسط

استفاده‌ در درایر(رطوبت گیر) هوای فشرده

استفاده‌ در خنک سازی کامپیوتر‌ها

گاز R22 شناخته شده ترین گاز فریون HCFC (هیدروکلروفلوروکربن)‌ است. این گاز فریون خصوصا بعد از ممنوعیت استفاده CFC ها کاربرد زیادی در زمینه تهویه مطبوع و تبرید دارد. تولید مبرد فریونی R22 به دلایل زیست محیطی مانند تخریب لایه اوزون و گرمایش کره زمین از سال 2010 ممنوع شده و گاز مبرد R410A جایگزین آن شده است. البته استفاده‌ از گاز R22 در تجهیزات خنک کننده تا زمانی که ذخیره آن به اتمام نرسیده مجاز می‌ باشد.

گاز مبرد فریون R22 هانیول Honeywell
گاز مبرد فریون R22 هانیول Honeywell

گاز فریون مورد استفاده در تهویه مطبوع واحد‌های صنعتی و تجاری فریونی، گاز فریون اصلی فرآیند های صنعتی فریونی، گاز فریون مورد استفاده‌ سیکل تبریدِ دما پایین و دما متوسط، گاز کولر R22 در خودروها نیز کاربرد دارد.

کاملا بی رنگ

غیر سمی

غیر قابل اشتعال

رنگ کپسول سبز

گاز 404 هانیول از دسته HFC ها، ترکیبی از سه گاز R134a ، R143A و R125 با درصد جرمی (R143A:52% ، R125:44% و R134a:4% ) می‌ باشد. این گاز فریون به عنوان جایگزین برخی گاز‌ های فریون مانند R502 و گاز R22 (پس از ممنوعیت استفاده از آن‌ ها در سال 1990) استفاده می‌شود.

گاز 404 مخرب لایه اوزون نیست ولی GWP (شاخص پتانسیل گرمایش جهانی) بالایی دارد.

گاز R404 هانیول
گاز مبرد فریون R404 هانیول Honeywell

گاز فریون مورد استفاده در چیلر‌ها

گاز مبرد مورد استفاده در وندینگ ماشین‌ ها

استفاده در یخچال‌ های فروشگاه‌ ها برای نگهداری مواد غذایی

استفاده‌ سیکل تبریدِ دما پایین و دما متوسط

گاز یخچال مورد استفاده‌ در ماشین‌ های یخچال‌ دار

گاز فریون مورد استفاده‌ در سردخانه ‌ها برای نگهداری مواد غذایی

کاملا بی رنگ

غیر سمی

غیر قابل اشتعال

رنگ کپسول نارنجی

سازگار با لایه اوزون

گاز مبرد فریونی R410A مخلوطی از گازهای مبرد فریونی R32 و R125 می‌ باشد که تقریبا یک آزئوتروپ را تشکیل می‌دهد. بنابراین این مخلوط دمای گلاید بسیار پایین داشته و تقریبا امکان تقسیم‌ بندی شدن ندارد. این مخلوط در کاربرد های تهویه مطبوع دارای 60 درصد فشار بالاتر نسبت به گاز R22 می‌باشد بنابراین بایستی در تجهیزات جدید که مشخصاً برای تحمل فشار طراحی شده‌اند، مورد استفاده قرار گیرد. سیستم‌ های طراحی شده برای R410A جهت انجام وظیفه خنک‌سازی یکسان، دارای اجزای کوچکتری نسبت به گاز R22 می‌باشند. کپسول‌ های گاز مبرد R410A به رنگ صورتی می‌ باشند.

گاز مبرد فریون R410a هانیول Honeywell
گاز مبرد فریون R410a هانیول Honeywell

این گاز مبرد در تجهیزات تهویه مطبوع و پمپ‌ های گرمایی که از نو طراحی شده است کاربرد دارد. بنابراین به عنوان جایگزین گاز R22 نمی‌توان از آن استفاده کرد.

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
0:00
0:00