کدخوانی پلاک بیتزر

نحوه پلاک خوانی کمپرسور بیتزر

پلاک کمپرسور یک برچسب فنی است که بر روی بدنه کمپرسور قرار می‌گیرد و چکیده اطلاعات ضروری است. این پلاک برای کمپرسور در حکم شناسنامه است و باید هنگام خرید یا تعویض و تعمیر به آن توجه کرد. اگر بتوانید شناسنامه کمپرسور را بخوانید، جواب برخی از سوالات فنی خود را می‌گیرید و از سردرگمی و خطر خرید کمپرسور تقلبی نجات پیدا می‌کنید. هر چند اطلاعات پلاک کمپرسور مهم است اما در نگاه اول کمی عجیب و ناخوانا به‌نظر می‌آید. نام گذاری در کمپرسورهای مختلف تا حدودی مشابه است اما تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. تصویر پایین، یک نمونه از پلاک کمپرسور بیتزر را نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف آن شماره گذاری شده است تا در ادامه با نحوه خواندن آن آشنا شویم.

پلاک خوانی کمپرسور بیتزر

پلاک کمپرسور بیتزر را چگونه بخوانیم؟

۱- مدل کمپرسور بیتزر

این قسمت از پلاک کمپرسور که با عبارت Type شروع می‌شود، نشان دهنده مدل کمپرسور پیستونی بیتزر است.  برای جایگزینی کمپرسور یا تعمیر آن لازم است تا مدل کمپرسور را بدانید اما این چیزی است که بسیاری از خریداران کمپرسور آن را فراموش می‌کنند. در چنین شرایطی راحت‌ترین کار این است که به پلاک کمپرسور توجه کنید و دنبال Type بگردید و آن را در اختیار کارشناس بگذارید.

۲- شماره سریال کمپرسور (S.No.)

در این قسمت ذکر شده است. این عدد برای هر کمپرسور بیتزر منحصر به فرد است.

۳-شماره سریال کمپرسور

این بارکد معادل شماره سریال کمپرسور است. شماره سریال و بارکد دو راهی هستند که شرکت بیتزر پیش‌بینی کرده تا خریدارانِ محصولاتش در سرتاسر دنیا فریب کمپرسورهای تقلبی را نخورند و بتوانند کمپرسور اصل و تقلبی بیتزر را از یکدیگر تفکیک کنند. برای یادگیری این روش‌های ساده و به‌کارگیریش می‌توانید مقاله «چگونه از اصل بودن کمپرسور بیتزر اطمینان حاصل پیدا کنیم؟» را بخوانید.

۴- ولتاژ اسمی (nominal voltage)

ولتاژ اسمی اولین اطلاعاتی است که درجدول اطلاعات می‌بینیم. این شاخص به دو بخش دیگر تفکیک شده است که وجه اشتراکشان با هم 3ph یا همان سه فاز بودن است اما چیزی که آن‌ها را از یکدیگر متفاوت کرده، نوع اتصالشان است. اطلاعات این جدول نشان می‌دهد که اگر ولتاژ (در فرکانس ۵۰ هرتز) بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ باشد باید از شیوه اتصال مثلث و اگر ولتاژ بین ۳۸۰ تا ۴۲۰ باشد باید از شیوه اتصال ستاره (Y) استفاده کرد.

۵- فرکانس(.Frequ)

شاخص فرکانس نشان می‌دهد که کمپرسور می‌تواند در هر دو فرکانس ۵۰ و ۶۰ کار کند اما عملکرد و توان برودتی آن با توجه به فرکانس تنظیم شده متفاوت خواهد بود. فرکانس برق شهری در ایران ۵۰ هرتز است. بنابراین، خریداران این کمپرسور برای اطلاع دقیق از سرعت چرخش و ظرفیت جابجایی گاز باید فرکانس ۵۰ هرتز را مبنا قرار دهند.

۶- شدت جریان ماکزیمم کاری (.max operate)

شدت جریان ماکزیمم کاری به معنی حداکثر فشاری است که کمپرسور می‌تواند در زمان کار تحمل کند. این شاخص در هر دو نوع اتصال (ستاره و مثلث) و هر دو فرکانس یکسان است.

۷- شدت جریان برق در روتور قفل شده (locked rotor)

این شاخص نشان می‌دهد که روتورها در حالت قفل شده چه مقدار جریان را از شبکه برق جذب می‌کنند. نوع اتصال و درجه فرکانس تاثیری بر این شاخص ندارند.

۸- ظرفیت جابجایی (.displacem)

ظرفیت جابجایی نشان می‌دهد که کمپرسور می‌تواند چه مقدار گاز را جابجا کند. این ظرفیت در فرکانس ۶۰ هرتز بالاتر است.

۹- سرعت چرخش (speed)

سرعت چرخش میل لنگ یکی از آن شاخص‌هایی است که در افزایش توان برودتی کمپرسورهای پیستونی موثر است. همانطور که جدول نشان می‌دهد، سرعت چرخش در فرکانس ۶۰ هرتز بالاتر است.

۱۰- درجه حفاظت (IP)

درجه حفاظت یک عدد دو رقمی است که مقاومت کمپرسور در برابر گرد و غبار و آب را نشان می‌دهد. اولین رقم نشان‌دهندة درجة حفاظت در مقابل جسم خارجی و گرد و غبار است و دومین رقم نیز درجه حفاطت در مقابل آب را نشان می‌دهد. رقم اول (حفاظت در برابر گرد و غبار) می‌تواند در بازة ۱ تا ۶ و رقم دوم (حفاظت در برابر آب) در بازه ۱ تا ۸ باشد. هر چه رقم بالاتر باشد، کمپرسور مقاوم‌تر است.

۱۱- حداکثر فشار بالا و حداکثر فشار پایین (Lp/Hp)

Lp و Hp به معنی حداکثر فشاری است که در هر دو طرف تحمل می‌شود بدون آن‌که قطعات کمپرسور آسیبی ببیند.

 

کمپانی بیتزر

قیمت انواع کمپرسورهای سیلندر پیستونی بیتزر 

شما عزیزان میتوانید برای استعلام قیمت، خرید یا مشاوره با شماره های مندرج در انتهای سایت تماس حاصل فرمایید.

تلفن خط 1 :02177619781

تلفن خط 2 :02177619842

اینستاگرام : kia_sarma

 

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
0:00
0:00