شیر-انبساط

انواع اکسپنشن ولو | شیر انبساط دانفوس | معرفی و خرید

وظیفه اکسپنشن ولو کنترل حجم عبوری جریان مبرد در سیستم تبرید است، که با انبساط مبرد، آن را از حالت مایع به حالت گاز تبدیل می‌کند و باعث کاهش فشار و دمای آن می شوند.

انواع اکسپنشن ولو (شیر انبساط)

  • شیر انبساط لوله موئین
  • شیر انبساط ترمواستاتیک
  • شیر انبساط الکترونیکی

 

ویژگی هایی مانند سوزن قابل تعویض، محدود دمایی گسترده و حباب از جنس استیل از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این شیر انبساط هاست. لازم به ذکر است سوزن شیر انبساط در سه بازه دمایی مختلف زیر قابلیت کار دارد ولی میزان ظرفیت با توجه به نوع گاز متفاوت خواهد بود:

بازه دماییشناسه
40- تا 10- درجه سانتیگرادبازه N
40- تا 15- درجه سانتیگرادبازه NL
60- تا 25- درجه سانتیگرادبازه B

 

اکسپنشن ولو لوله مویین

لوله موئین از نظر ساختار ساده‌ترین نوع شیر انبساط در اواپراتور محسوب می‌شود. و به دلیل تغیر قطر لوله، موجب افت فشار و تبخیر مبرد مایع و تبدیل آن به گاز مبرد می شود. کاربرد لوله مویین بیشتر در کاربرد های سبک و ظرفیت های پایین مانند یخچال خانگی و فریزر خانگی می باشد و لازم به ذکر است که در هنگام نصب لوله مویین به طول و قطر لوله بسته به نوع گاز مبرد، توان کمپرسور تبرید و ظرفیت تولید سرما در یخچال دقت گردد. این نوع نسبت به تغییرات فشار در سیکل حساسیت نشان نمی‌دهد و به دلیل عدم تنظیم پذیری در لوله مویین در صورت انتخاب اشتباه و همچنین تغییر اجزای دیگر سیستم تبرید نیاز است که لوله مویین قبلی از سیستم خارج شده و یک عدد جدید نصب گردد.پس باید بیشترین دقت را در زمان انتخاب و نصب این شیر داشت تا چرخه تبرید دچار مشکل نشود.

 

ویژگی های اکسپنشن ولو (شیر انبساط ) لوله موبین

  • لوله مویین شیر نیست بنابراین قابلیت باز و بسته شدن ندارد.
  • لوله مویین در طول خاموش بودن چرخه تبرید جریان سیال را به اواپراتور قطع نمی‌کند.
  • لوله مویین دارای ساختمان ساده و قیمت ارزان است.
  • لوله مویین سیستم تبرید را ساده کرده بنابراین سبب کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

اکسپنشن ولو ترموستاتیک 

این مدل از شیر انبساط پر استفاده‌ترین نوع آن محسوب می‌شود.و در در سردخانه و تهویه مطبوع پرکاربرد است. شیر انبساط ترموستاتیکی، به نسبت میزان دمای گاز سوپر هیت خروجی اواپراتور و فشار اواپراتور، تزریق مبرد را کم یا زیاد می‌کند به اینصورت که در صورت افزایش بار در اواپراتور، شیر انبساط ترمواستاتیکی به میزان مورد نیاز باز شده و اجازه عبور مبرد بیشتر را به اواپراتور می دهد و در هنگام کاهش بار، شیر بسته شده و عبور مبرد را کاملا قطع می کند و عامل کنترل دمای اواپراتور نمی باشد.

شیر انبساط ترموستاتیک

علاوه بر عمر بیشتر، کم هزینه بودن و سادگی در تعمیر شیر انبساط ترموستاتیک نسبت به اکسپنشن ولو الکترونیک، این شیر ها از برگشت مبرد به کمپرسور جلوگیری می کنند و به همین دلیل گزینه خوبی برای محافظت از کمپرسور می باشند.

انواع اکسپنشن ولو (شیر انبساط ) ترمو استاتیک

  • شیر انبساط ترمواستاتیک با سوزن تعویضی: مناسب برای بازه دمای -60 تا +50 و توان  0.5 تا 1890 کیلووات
  • شیر انبساط ترمواستاتیک سوزن ثابت: مناسب برای محصولات پک شده مانند سیستم تبرید یخچال خانگی، و قاب استفاده در ظرفیت 0.5 تا 245 کیلووات
  • شیر انبساط با نازل تزریقی: مناسب در سیستم تبرید دو مرحله ای و اینتر کلور

شیر انبساط ترموستاتیک

شیر انبساط الکترونیکی ( اکسپنشن ولو الکترونیکی )

شیر انبساط الکترونیکی از مکانیزم الکتریکی برای کنترل جریان مبرد ورودی به اواپراتور استفاده می‌‎کند و به این دلیل می‌توان اکسپنشن الکترونیکی را برای هر نوع مبردی استفاده کرد. علاوه بر دقت و سرعت بالا، باعث سهولت در فرایند خنک کاری و افزایش راندامان سردخانه می شود و قیمت گران‌تری نسبت به انواع دیگر دارد.

در اکسپنشن ولو الکترونیکی، عمل کنترل میزان ورود مبرد به اواپراتور، طبق سینگال های دریافتی از یک کنترولر الکترونیکی به صورت مستقیم انجام می پذیرد. برای اینکه شیر انبساط کنترل دقیقی روی سیال سردکننده عبوری داشته باشد، در ساختار آن استپ موتورهایی با قدرت بالایی وجود دارند.سیگنال ورودی به اکسپنشن ولو به یک استپ موتور کوچک وارد می شود و توسط آن شیر به اندازه مورد نیاز باز و بسته می شود. استپ موتور مورد استفاده در شیر انبساط الکترونیکی تا چند صد گام در ثانیه توانایی پیش روی دارد و در بازه ظرفیت 3000 تا 6000 گام توانایی انجام عملکرد را دارا می باشد.

شیر انبساط الکترونیک

شیر انبساط در دستگاه‌ها و سیستم‌های گوناگون کاربرد دارد ازجمله یخچال و فریزرها و سردخانه های هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها و… که به جای استفاه از شیر انبساط ترموستاتیکی از شیر انبساط الکترونیکی استفاده می‌شود. زیرا این شیر دارای ویژگی‌های مهمی شامل کاهش مصرف انرژی، کنترل دقیق دمای اواپراتور،کابین و یا اتاق بوده و همچنین کمپرسورها را از خطرات احتمالی محافظت کرده و باعث افزایش طول عمر این قطعه می‌گردد. امروزه بنا به نیاز بازار، کمپانی های بزرگی از جمله کستل ، دانفوس به عنوان پیشرو ترین صنایع در طراحی و تولید شیر انبساط الکترونیکی فعالیت می کنند.

اکسپنشن ولو الکترونیک

اکسپنشن ولو (شیر انبساط ) اتوماتیک

شیر های انبساط اتوماتیک که به آنها فشار ثابت نیز می‌گویند در حقیقت از نیاکان شیرهای ترموستاتیکی می باشند. در این نوع شیرها بر خلاف نوع ترموستاتیک از هیچ فشار خارجی جهت کنترل مبرد عبوری استفاده نمی شود.

شیرهای انبساط فشار ثابت در حقیقت یک دستگاهی است که فشار خروجی را همواره ثابت نگه می‌دارد. آنها فشار اواپراتور را توسط کنترل حجم مبرد عبوری، بر مبنای فشار مکش ثابت نگه می‌دارند. حجم مبردی عبوری دقیقاً مساوی با میزان حجم مکش کمپرسور تنظیم می‌شود.

اکسپنشن ولو دستی

این شیر برخلاف شیر ترموستاتیک حساسیتی به میزان فشار و گرمای اواپراتور نشان نمی‌دهد و به‌شکل دستی باز و بسته می‌شود.

اکسپنشن ولو سردخانه

شیر انبساط ترموستاتیک به طور معمول می‌تواند به عنوان یک شیر انبساط سردخانه کافی و مناسب باشد. در کاربردهای خاص که حساسیت‌های بالاتری برای نگهداری محصولات درون سردخانه وجود دارد، استفاده از اکسپنشن ولو الکترونیکی پیشنهاد می‌شود.

اکسپنشن ولو چیلر

شیر انبساط چیلر تفاوتی با شیر انبساط استفاده شده در سایر سیستم‌های برودتی از جمله سردخانه ندارد. با این حال، با توجه به دقت بالاتر شیر انبساط الکترونیکی، در سیستم‌هایی که نیاز به دقت‌های بالایی در عملکرد هست، از نوع الکترونیکی استفاده می‌شود. برای مثال، در چیلرهای با تناژ بالا که از یک کمپرسور اسکرو استفاده می‌کنند، شیر اکسپنشن الکترونیکی می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

 

برای مشاهده ی کاتالوگ اکسپنشن ولو (شیر انبساط) دانفوس کلیک کنید.

 

گروه صنعتی کیاسرما از ابتدای شروع کار خود در تلاش بوده است تا نتایجی بزرگ را صنعت تجهیزات برودتی، تهویه مطبوع، انواع یخچال ها و … رقم بزند.در همین راستا از معتبرترین شرکت های بین المللی برای تامین محصولات خود نظیر برند قدیمی و معتبر دانفوس استفاده میکنید.

خرید و یا استعلام قیمت انواع اکسپنشن ولو (شیر انبساط) 

شما عزیزان میتوانید برای استعلام قیمت، خرید یا مشاوره با شماره های مندرح در انتهای سایت تماس حاصل فرمایید. یا از طریق سرچ اسم محصولات به آن ها دسترسی پیدا کنید.

تلفن خط 1 :02177619781

تلفن خط 2 :02177619842

اینستاگرام : kia_sarma

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
0:00
0:00