یخچال

آشنایی با کمپرسور هایتک

کمپرسور هایتک

کمپرسور هایتک مهم‌ترین جز هر سیستم برودتی است و بدون آن این سیستم نمیتواند کار ‌کند. این قطعه دستگاهی مکانیکی است که انرژی مکانیکی را به گاز خنک کننده انتقال می ‌دهد. کمپرسور هایتک از نوع سیم پیچ مس بوده و گاز خنک کننده را در تمامی سیستم سرد کننده با افزایش فشار آن تنظیم و جاری می‌کند.

کمپرسور هایتک، از برند های معتبر و مطرح در زمینه تولید انواع کمپرسورهای برودتی با توان‌های گوناگون است که از آن‌ها می‌توان برای مصارف‌های مختلف استفاده کرد. محصولات هایتک به دلیل تکنولوژی پیشرفته و مصرف کم انرژی، جزو محصولات با کیفیت بالا در جهان شناخته می‌شوند و در کشورهای آسیایی طرفداران بسیاری دارد به گونه‌ای که در شهرهای بزرگ چین و کره در بسیاری از هتل ها ، ادارات و مناطق مسکونی از آن استفاده می‌کنند.

مشخصات کمپرسور هایتک

  1. سیم پیچی مسی
  2. برق مصرفی ۲۲۰ ولت
  3. دارای خازن دائم کار و رله سنگی
  4. روغن برودتی سازگار با گاز R134

گاز سرد کننده از تبخیر‌کننده (اواپراتور) به کمپرسور انتقال می ‌یابد. اصلی‌ترین عملکرد کمپرسور تخلیه گاز سرد کننده از تبخیرکننده است تا با حفظ دما و فشار پایین در آن، این گاز سرد کننده بتواند گرما را از محفظه یخچال خارج کند. در مرحله بعدی کمپرسور گاز سرد کننده را تا جایی که در کندانسور (رادیاتور پشت یخچال) با از دست دادن دما تبدیل به مایع شود، فشرده می ‌کند.

از کمپرسور هایتک برای استفاده در فریزر ها مناسب هستند. این کمپرسور ها قدرت خنک کنندگی بالایی دارند و دارای توان کاری زیادی در طول روز هستند. مانند کمپرسور یخچالی این مدل کمپرسور ها نیز به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. مدل صنعتی کمپرسور هایتک که در فریزر ها استفاده می شود به عنوان قدرتمند ترین مدل تولیدی این کمپانی به شمار می رود.

از نکات مهم این برچسب های انرژی عبارت cop می باشد که به معنی راندمان عملکرد کمپرسور است. هر چقدر عدد cop بزرگتر باشد، ضریب عملکردی کمپرسور هم بهتر می باشد. COP نسبت توان تبریدی به توان مصرفی می باشد که توسط کمپرسور ایجاد می شود. طیف استاندارد cop در کمپرسورهای یخچال فریزرهای خانگی بین ۰.۸ الی ۲.۱ می باشد.

کمترین میزان cop بر اساس دستورالعمل های استاندارد ایران برای کمپرسورهای سازگار با گاز A134 باید حتما ۱.۵ باشد و با توجه به این مسئله شرکت هایی که می خواهند گرید انرژی بالایی برای محصولات تولیدی خود داشته باشند، از کمپرسورهایی استفاده می کنند که COP آن ها بالاتر از ۱.۵ باشد که در اصطلاح به آن ها High Efficiency گفته می شود.

لیست و کاتالوگ کمپرسور های هایتک

لیست-کمپرسور-های-هایتک

1 نظر در “آشنایی با کمپرسور هایتک

  1. سعید جلالی گفت:

    درود
    چه قدر اطلاعات خوب و مفیدی داخل سایت کیاسرما هست
    خداقوت بهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *