r410feature

گاز مبرد R410

معرفی مشخصات گاز مبرد R410

گاز فریون R410 با فرمول شیمیایی ترکیبی از HFC میباشد که برای برنامه های جدید گاز R22 طراحی شده است. البته این دستگاه با فشارهای بالاتری نسبت به بسیاری از مبردهای دیگر کار می کند و بنابراین نمی توان از آن برای مقاوم سازی سیستم های R22 استفاده کرد.

گاز فریون R410 عمدتا در سیستم های تهویه مطبوع خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین ممکن است به عنوان جایگزینی برای R13B1 در تبرید دمای پایین استفاده شود. مخلوط مبرد azeotropic آن حاوی گازهای R32 و R125 می باشد. گاز R410a از 50% گاز R125 ( پنتا فلوئورو اتان ) و 50% گاز R32 ( دی فلوئورو متان ) تشکیل شده است.

سیستم هایی که برای گاز R410 طراحی شده اند می توانند از قابلیت استفاده از اجزای کوچکتر استفاده کرده و آن را به یک مبرد اصلی برای تجهیزات تهویه مطبوع داخلی و سبک تبدیل کنند. سر خوردن کم R410A همچنین آن را برای برخی از کمپرسورهای گریز از مرکز مناسب می کند و می تواند در برنامه های دمای پایین کار کند

از سال 2010 طبق پروتکل مونترال که عبارت است از مواردی که لایه اوزن را تخریب می کنند، آژانس حفاظت از محیط زیست که در ایاالات متحده آمریکا واقع شده است تولید و واردات گاز R22 و سایر مبرد های هیدروکلرول فلوئور کربن ها (HCFC) را ممنوع کرده است. سازگاری  r410با محیط زیست بسیار بیشتر از گاز r22 است. این سازگاری به گونه است که نه تنها آسیب به محیط زیست نمی رساند بلکه در برخی از موارد می تواند برای محیط زیست مفید باشد.

گاز فریون R410

اولین بار شرکت کوپلند کمپرسور اسکرال کوپلند سری ZP را در سال 1996 تولید کر که با گاز R410a سازگار بود و به بازار ارائه داد و بعد از آن شرکت دانفوس کمپرسور اسکرال دانفوس سری SH را با گاز r410 به بازار ارئه داد. سیستم هایی که برای R410A طراحی شده اند می توانند از توانایی آن در استفاده از اجزای کوچکتر استفاده کنند و آن را به مبرد اصلی تجهیزات تهویه مطبوع خانگی و سبک تبدیل کند. این مخلوط در کاربرد های تهویه مطبوع دارای 60 درصد فشار بالاتر نسبت به گاز R22 می‌باشد.

برند های تولید کننده گاز مبرد R410

مکزیکِم (Mexichem)

استارگِت (Starget)

هارپ  (HARP)

خصوصیات گاز R410

سیلندر های گاز مبرد r410 را در محلی خنک و خشک و با تهویه مناسب و به دور از نور مستقیم خورشید ذخیره کنید. مبرد R 410 باید در حالت مایع شارژ شود تا از ترکیب دقیق آن اطمینان حاصل شود. استوانه های مبرد گاز دارای دریچه های دو پورت هستند، و جذب مایعات را آسان تر می کنند. گاز R410 غیر قابل اشتعال با طبقه بندی ایمنی A1 است.

گاز فریون R410a در سیلندرهای یکبارمصرف 11.3 کیلوگرم و به رنگ یاسی به مشتریان عرضه می شود. گاز R410a با برند های اروپائی ، آمریکائی، هندی و چینی در بازار موجود است. برای خرید گاز فریون با کیاسرما در تماس باشید.

r410

کمپرسور هایی که مبرد R410 کار می کنند 40% قدرت خنک کنندگی بالاتری نسبت به کمپرسور هایی که با مبرد گاز R22 کار میکنند دارند . این نقطه قوت عالی برای تعویض و جایگزینی کمپرسور ها با مبرد R410 می باشد .

لازم به ذکر است اگر کمپرسوری R22 باشد و مبرد آن گاز r410 باشد موتور بیش از حد متحمل بار می شود و این امر سبب می شود که سیستم با مشکل مواجه شده و بطور مداوم روشن و خاموش نشود و پروسه سرمایش آن را مختل نماید .

گاز فریون R410

کمپرسور هایی که از گاز مبرد R410a استفاده می کنند تقریبا کمپرسور هایی با قدرت بالا و کیفیت بیشتر می باشند و همچنین این کمپرسورها فشار بیشتری از طریق لوله ها به نسبت کمپرسورهایی با گاز فریون R22 فشار می آورند . تقریبا 60 درصد فشار در این کمپرسورها بیشتر است نسبت به سیستم های سیستم های با مبرد گاز R22 . فشار زیاد باعث می شود که کمپرسور با قدرت بیشتر و خنک کنندگی بالاتر در سیستم هایی با گاز r410 عمل کنند . لوله هایی که در کمپرسور هایی که با مبرد گاز R410 کار میکنند دارای لوله های کوچک تر نسبت به R22 می باشند .

روغن های مورد استفاده گاز مبرد R410

به طور کلی این دو گاز مبرد روغن های متفاوتی استفاده می کنند. در کمپرسور با گاز فریون R22 از روغن معدنی استفاده می شود اما در کمپرسور هایی که دارای گاز مبرد R410A می باشد روغن ها تقویت شده و مصنوعی می باشد. روغن های استفاده شده در کمپرسور گاز مبرد R22 توانایی مخلوط شدن با مبرد های هیدرولیفروکربن موجود در کمپرسور گاز r410a را ندارند، به همین دلیل در سیستم هایی که دارای گاز مبرد R22 می باشند با تعویض کمپرسور روغن آن نیز نیاز به تعویض دارند.

مزایای گاز مبرد فریون R410A

  • ایجاد سرمایش بیشتر نسبت به گاز  R22
  • کمترین میزان تخریب لایه ازون نسبت به سایر گاز های مبرد
  • میزان شارژ کمتر نسبت به گاز مبرد  R22
  • میزان نقطه جوش پایینتر نسبت به گاز مبرد R22
  • مورد استفاده قرار گرفتن در بیشتر سیستم های تهویه مطبوع و تبرید موجود در بازار
  • سازگاری با روغن پلی ال استر
  • سازگاری با اکسپنشن های سری T آلکوa

تفاوت های گاز مبرد R22 با گاز مبرد R410A

به طور کلی در گاز مبرد R22 جذب گرما و آزاد کردن آن نسبت به گاز R410A خیلی کمتر می باشد و دارای بازده کمتری نیز می باشد. به همین دلیل در کولر گازی اینورتر از گاز r410 استفاده می شود.

نقطه جوش گاز مبرد R410A منفی 51/4 درجه می باشد اما نقطه جوش گاز مبرد R22 منفی 40/8 است. به همین دلیل گاز  r410 بازده بیشتری دارد و با ODP سازگار می باشد. این ویژگی سبب می شود که گاز R410 دارای ظرفیت سرماسازی بسیار خوبی باشد و در مبدل های حرارتی کوچک نظیر کولر گازی و اسپلیت بسیار کاربرد دارد.

تفاوت های گاز مبرد R22 با گاز مبرد  R410A

مزیت گاز مبرد R410A نسبت به گاز R22

گاز مبرد R410 دارای شارژ کمتری نسبت به گاز فریون می باشد.

این گاز دارای انتالپی بالاتر و نقطه جوش پایین تری نسبت به گاز R22 می باشد.

کمپرسور گاز پیورون خنک تر از R22 عمل کرده و با استفاده از تکنولوژی OVER HEAT امکان خراب شدن آن کمتر می باشد.

در دستگاه تهویه مطبوع استفاده از گاز مبرد R410A سبب سرمای بهتر، طول عمر بیشتر و ماندگاری بالای آن می شود.

کمپرسوری که از گاز R410 استفاده شده دارای فشار بیشتری نسبت به کمپرسور گاز مبرد R22 در لوله ها می باشد در نتیجه سرمادهی در آن بیشتر می شود.

در روغن سنتتیک، نسبت حلالیت گاز مبرد R410A بیشتر از حلالیت گاز R22 در روغن مینرال است. به همین دلیل گاز R410 دارای خوردگی و سایش کمتر از گاز فریون می باشد.

در نتیجه برای عملکرد و کارایی عالی بهتر است از گاز مبرد R410A استفاده کرده زیرا بسیار مقرون به صرفه می باشد. همچنین در اجزای سیستم تهویه مطبوع با استفاده از گاز مبرد R410a سیستم را از گرمای بیش از حد و شکستن دور نگه می دارد.

جدول مشخصات فیزیکی گاز مبرد refrigerant R410a

کیاسرما بهترین انتخاب برای خرید انواع گاز فریون

برای خرید ، دیدن مشخصات و کاتالوگ و بررسی انواع گازهای فریون میتوانید به صفحه فروشگاه مخصوص گاز های فریونی سایت کیاسرما سربزنید و یا با شماره های مندرج در انتهای سایت تماس حاصل فرمایید.

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
0:00
0:00