r410a

گاز مبرد فریون R410A (آر 410 آ)

گاز مبرد فریون R410A

R410A ، تحت نام های (AZ-20 ، EcoFluor R410 ، Forane 410A ، Genetron R410A ، Puron و سووا 410A) تجاری به فروش می رسد .

zeotropic نزدیک آزئوتروپ مخلوطی از دیفلورورمتان (CH 2 F 2 ، به نام R-32) و پنتافلورو اتان (CHF 2 CF 3 ، R-125 نامیده می شود) که به عنوان مبرد در کاربردهای تهویه مطبوع استفاده می شود. سیلندرهای R-410A به رنگ گل رز هستند .

تاریخچه گاز مبرد فریون R410A

گاز مبرد فریون R-410A در سال 1991 توسط شرکت Allied Signal (نام حال حاضر شرکت : هانیول ) اختراع و ثبت شد . سایر تولیدکنندگان در سراسر دنیا مجوز ساخت و فروش R-410A را دریافت کرده اند ، اما هانیول همچنان از نظر ظرفیت و فروش پیشتاز است.

گاز مبرد فریون R-410A با تلاش مشترک Carrier Corporation ، Emerson Climate Technologies ، Inc. ، کمپرسورهای Scroll Copeland (بخشی از شرکت الکتریک Emerson ) و Allied Signal در بخش تهویه مطبوع با موفقیت تجاری رو به رو شد .

Carrier Corporation اولین شرکتی بود که در سال 1996 واحد تهویه مطبوع مسکونی مستقر در R-410A را وارد بازار کرد و دارای مارک تجاری “Puron” بود.

در دسترس بودن گاز مبرد فریون R410A

 گاز مبرد فریون R410A جایگزین R-22 به عنوان مبرد ترجیحی برای استفاده در تهویه مطبوع مسکونی و تجاری در ژاپن ، اروپا و ایالات متحده شده است. 

قطعاتی که مخصوص R-410A طراحی شده اند باید مورد استفاده قرار گیرند ، زیرا R-410A در فشارهای بالاتر از مبردهای دیگر کار می کند. بنابراین سیستم های گاز مبرد فریون R-410A به پرسنل خدماتی نیاز دارند تا از ابزارها ، تجهیزات ، استانداردهای ایمنی و فنون مختلف استفاده کنند. تولیدکنندگان تجهیزات از این تغییرات مطلع هستند و نیاز به صدور گواهینامه از متخصصان نصب کننده سیستم های R-410A دارند. علاوه بر این ، ائتلاف ایمنی AC&R برای کمک به آموزش متخصصان در مورد سیستم های R-410A ایجاد شده است.

گاز مبرد فریون R410A در برابر گاز R-22

مطابق با شرایط و توافق حاصل شده در پروتکل مونترال ( پروتکل مونترال در مورد مواد تخریب کننده لایه ازن) ، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده دستور داده است که تولید یا واردات گاز R-22 همراه با سایر هیدروکلروفلوروکربن ها (HCFC) از رده خارج شود در ایالات متحده و در اتحادیه اروپا ، از 1 ژانویه 2010 نمی توان از ویرجین R-22 در ساخت سیستم های تهویه مطبوع جدید یا واحدهای مشابه استفاده کرد

در سایر نقاط جهان ، تاریخ از بین رفتن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. امروزه کلیه کولرهای گازی پنجره ای و مینی اسپیلت ساخته شده در ایالات متحده با R-410A ارائه می شوند. از 1 ژانویه 2020 ، تولید و واردات R-22 ممنوع شده است. تنها منابع موجود R-22 شامل مواردی است که از دستگاههای موجود ذخیره یا بازیابی شده است.

احتیاط

 گاز مبرد فریون R-410A به دلیل فشارهای عملیاتی بالاتر (تقریباً 40 تا 70 درصد بیشتر) نمی تواند در تجهیزات سرویس R-22 استفاده شود.

در حالی که R-410A پتانسیل کسر ناچیزی دارد ، اما نمی توان هنگام شارژ آن را نادیده گرفت.

برای جلوگیری از کسر شدن در هنگام شارژ سیستم و برای عملکرد مطلوب سیستم ، باید از نوع صحیح سیلندر برای شارژ استفاده شود – در صورت استفاده از سیلندر با لوله های غوطه وری ، R-410A می تواند شارژ شود در حالی که سیلندر به حالت ایستاده است. با این حال ، اگر سیلندر لوله های غوطه وری ندارد ، باید آن را وارونه نگه داشت تا با سیلندر مایع و نه بخار شارژ شود. بنابراین ، روش این است که برای جلوگیری از خفه شدن کمپرسور با مایع ، سرعت خروجی دریچه را خیلی آهسته پر کنید.

کیاسرما بهترین انتخاب برای خرید انواع گاز فریون

برای خرید ، دیدن مشخصات و کاتالوگ و بررسی انواع گازهای فریون میتوانید به صفحه فروشگاه مخصوص گاز های فریونی سایت کیاسرما سربزنید و یا با شماره های مندرج در انتهای سایت تماس حاصل فرمایید.

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
0:00
0:00