هیت اکسچنجر کستل

مایع شکن یا آکومولاتور کستل چیست؟

وظیفه آکومولاتور یا مایع شکن کستل برای جلوگیری از ورود مایع به کمپرسور میباشد. زیرا کمپرسورهای برودتی برای متراکم ساختن گاز طراحی شده اند و از آنجا که مایعات تقریبا تراکم ناپذیرند، وجود مایع در کمپرسور می تواند آسیب های جدی به آن وارد کند. چرا که در حالت معمول کمپرسور بسیار گرم است و دمایی بالا دارد. حال با ورود مایع برگشتی دمای آن به صورت غیر قابل کنترلی بالا رفته و در نتیجه صدمات جدی به سیستم وارد می کند. همینطور صدای کمپرسور بلند و غیر قابل تحمل خواهد شد.

مایع شکن کستل

کاربرد مایع شکن یا هیت اکسچنجر کستل :

به‌طور دقیق‌تر وقتی مایع موجود در اپراتور باز می گردد، جدا کننده روغن کستل راه آن را سد کرده و از تبخیر شدن آن مطمئن می شود. از این طریق مطمئن می شویم که مایع برگشتی به کمپرسور وارد نمی شود و سیستم تبرید به درستی کار می کند.این دو مورد از عوامل اصلی در بهبود عملکرد و افزایش عمر کمپرسور هستند.

البته باید به این واقعیت هم توجه کنید که بازدهی مایع شکن 100 در 100 نخواهد بود. در نهایت مقداری از مایع برگشتی وارد کمپرسور خواهد شد. ولی اگر مایع شکن مناسبی برای سردخانه استفاده شود، در نهایت وجود مایع شکن به سالم ماندن کمپرسور کمک می کند. این موضوع باعث سالم ماندن کل سیستم تبرید و بازده بهتر آن می شود و  مایع شکن کستل به سالم ماندن کمپرسور کمک می کند.

مایع شکن کستل

محل نصب آکومولاتور یا مایع شکن :

در طراحی یک سیستم سرمایشی، ضروری است از ورود مایع به کمپرسور جلوگیری شود. در بسیاری از موارد یک آکومولاتور یا مایع شکن در خط مکش قبل از کمپرسور نصب می شود.

هیت اکسچنجر کستل

ویژگی و مزایای مایع شکن کستل :

  • جنس مایع شکن از فولاد میباشد.
  • مایع شکن استاندارد،دارای عایق میباشد.
  • فیلتر مایع شکن از جمع شدن گرد و خاک جلوگیری می کند.

نکاتی که برای انتخاب آکومولاتور باید به آن‌ها توجه داشت :

  • باید گنجایش کافی برای ذخیره مبرد داشته باشد.
  • آکومولاتور کستل، نباید موجب افت فشار زیاد در سیستم شود. طراحی و طول لوله‌ها از پارامترهای موثر هستند.
  • مایع شکن کستل باید توانایی بازگشت مبرد در حد استاندارد و مورد نیاز را داشته باشد.
  • برای جلوگیری از چگالش آب روی سطح آکومولاتور باید آن را عایق نمود.
  • این تجهیز را باید نزدیکترین نقطه ممکن به کمپرسور متصل کرد. ورودی آکومولاتور در سمت خروجی اواپراتور، و خروجی آن در سمت ورودی کمپرسور قرار‌ می‌گیرد. در صورت وجود مبدل حرارتی در آکومولاتور نیز می توان از خط مایع برای مبدل استفاده نمود.
  • آکومولاتور ها عمر طولانی دارند مگر اینکه به دلیل شرایط محیطی خراب شوند. خوردگی ناشی از آن و نشتی مهمترین دلیل خرابی آن است.
  • بهتر است قبل از مایع شکن کستل فیلتر نصب شود تا از ورود ذرات و در نهایت گرفتگی آن جلوگیری شود.

.

گروه صنعتی کیاسرما از ابتدای شروع کار خود در تلاش بوده است تا نتایجی بزرگ را صنعت تجهیزات برودتی، تهویه مطبوع، انواع یخچال ها و … رقم بزند.

خرید و یا استعلام با قیمت مناسب اکومولاتور کستل

شما عزیزان میتوانید برای استعلام قیمت، خرید یا مشاوره با شماره های مندرج در انتهای سایت تماس حاصل فرمایید.

تلفن خط 1 :02177619781

تلفن خط 2 :02177619842

شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
0:00
0:00